Powered By Blogger

Saturday 10 December 2011

Barack Obama, Kaum Nabi Lut a.s dan Kota Pempeii

Nampaknya Obama mesti mempelajari lebih dalam lagi tentang sejarah-sejarah di dunia. Bagaimana tidak, baru-baru ini orang nombor satu di Amerika Syarikat itu telah mengeluarkan kenyataan yang amat menyebalkan. Obama mengumumkan negara itu akan menggunakan segala cara untuk menyokong golongan homoseksual di seluruh dunia.

Dia berkata, “Saya amat bimbang dengan keganasan dan diskriminasi terhadap golongan gay, lesbian, biseksual dan transeksual di seluruh dunia jadi saya menggesa usaha dilakukan untuk menghentikan layanan buruk terhadap mereka”.

Kononnya, Obama mengeluarkan kenyataan demikian bagi meraih sokongan daripada golongan tersebut, yang merupakan salah satu penyokong berpengaruh pada saat pilihan raya AS 2008. Kenyataan tersebut pastinya akan menimbulkan masalah dengan negara sekutu Washington, terutama negara Islam seperti Arab Saudi.

Dalam pada itu, Hillary Clinton, Setiausaha Negara AS turut mengumumkan Washington akan memberi peruntukan awal sebanyak RM9.4 juta untuk dana menyokong badan bukan kerajaan yang berjuang dalam isu homoseksual di seluruh dunia. (Sumber : Sinar Harian, 08 Dis 2011)

Itulah fakta yang telah dinyatakan oleh kerajaan pimpinan Obama. Suatu kenyataan yang sangat membimbangkan bagi kita umat Islam, khususnya di Nusantara ini. Suatu keputusan yang tidak bertamadun dan hanya berselindung di sebalik tabir hak asasi manusia. Namun, tahukah anda? Homoseksual merupakan tindakan tidak bermoral yang hanya berpaksikan pada kepuasan nafsu haiwan semata! Bukan hak asasi kita sebagai manusia!

Kaum Nabi Lut a.s

(Demikian juga) kaum Nabi Lut a.s telah mendustakan Rasul-rasul (yang diutus kepada mereka). Tatkala saudara mereka-Nabi Lut, berkata kepada mereka : “Hendaknya kamu mematuhi perintah Allah swt dan menjauhi larangan-Nya. “Sesungguhnya aku ini rasul yang amanah, (yang diutus oleh Allah) kepada kamu. Oleh itu, takutlah kamu akan (kemurkaan) Allah dan taatlah kamu kepadaku. Dan aku tidak meminta kepada kamu sebarang upah mengenai apa yang aku sampaikan (dari Tuhanku) ; balasanku hanyalah terserah kepada Allah Tuhan sekalian alam. Patutkah kamu melakukan hubungan sejenis dengan  lelaki dari kalangan manusia? Dan kamu tinggalkan apa yang diciptakan oleh Tuhanmu untuk kamu (melakukan hubungan yang halal) dari badan isteri-isteri kamu?(Kamu orang-orang yang bersalah) bahkan kamu adalah kaum yang melampaui batas (keinginan kebanyakan haiwan!)” . Mereka menjawab, “Sesungguhnya jika engkau tidak berhenti wahai Lut (daripada mencaci dan menyalahkan kami), nescaya engkau akan diusir keluar!” Nabi Lut a.s berkata,”Sesungguhnya aku dari orang-orang yang bencikan perbuatan kamu yang keji.” (As Syuara : 160-168).

Sejarah telah mencatat beberapa kaum telah dimusnahkan akibat tindakan homoseksual ini. Salah satunya ialah kaum Nabi Lut yang hidup di kota Sodom. Nabi Lut a.s merupakan salah seorang nabi Allah swt. Nabi Lut a.s diutus kepada satu kaum yang berjiran dengan kaum Nabi Ibrahim a.s, mereka hidup sezaman.

Al Quran telah menyebut, kaum Nabi Lut a.s membudayakan satu perbuatan yang menyalahi kesusilaan, iaitu liwat. Apabila Nabi Lut a.s mengajak kaumnya untuk meninggalkan perbuatan tersebut dan juga peringatan dari Allah swt, mereka telah menolak seruan itu. menafikan kerasulannya sambil meneruskan perbuatan terkutuk itu. Akhirnya masyarakat itu telah dimusnahkan melalui satu malapetaka yang sungguh dahsyat.

Bandar tempat tinggl kaum Nabi Lut a.s disebut oleh Perjanjian Lama sebagai Bandar Sodom. Bandar ini terletak di bahagian utara Laut Merah dan dipercayai telah dihancurkan seperti yang tersebut di dalam al Quran. Kajian-kajian arkeologi mendapati bahawa Bandar ini terletak di kawasan Laut Mati sepanjang sempadan Israel-Jordan.
Bandar Sodom ini telah diterbalikkan akibat daripada bencana gempa bumi dan gunung meletus, sebagaimana yang diceritakan di dalam al Quran surah Hud ayat ke 82-83, “Makaapabila datang (masa pelaksaan) perintah Kami, Kami jadikan negeri kaum Lut itu diterbalikkan (tertimbus segala apa yang ada di permukaan buminya), dan Kami menghujaninya dengan batu-batu dari tanah yang dibakar, menimpanya bertalu-talu. Batu-batu itu ditandakan di sisi Tuhanmu (untuk membinasakan mereka), dan ia pula tidaklah jauh dari orang-orang yang zalim itu.” Apabila kaumnya dihapuskan, hanya Nabi Lut dan mereka yang beriman sahaja yang terselamat. Bilangan mereka hanyalah seramai satu isi rumah sahaja. Isteri Nabi Lut a.s juga tidak beriman dan telah bersama-sama dengan kemusnahan.

Kenyataan ‘diterbalikkan’ membayangkan bahawa wilayah itu telah dihancurkan sama sekali oleh satu gempa bumi yang hebat. Sejurus itu, Tasik Nabi Lut, tempat terjadinya bencana tersebut menjadi bukti nyata peristiwa itu. Tasik Nabi Lut (Laut Mati) sebenarnya terletak tepat di atas wilayah gempa bumi aktif. Dasar Laut Mati terletak pada asas pergerakan bumi yang mengahala ke bawah. Lembah ini terletak dalam keadaan ketegangan antara Tasik Taberiye di utara dan pertengahan Lembah Arabah di bahagian selatan.

Begitulah akibatnya, mereka yang menderhakai rasul serta undang-undang Allah swt telah ditenggelamkan dan tertimbus di dalam kemodenan Bandar mereka sendiri. Menurut kajian, peristiwa tersebut berlaku sekitar 1800 SM.

Kota Pompeii

Pompeii merupakan kota yang terletak di sebelah timur Gunung Vesuvius yang merupakan simbol negara Itali, khususnya Bandar Naples (terletak di pinggiran gunung ini). Kehancuran masyarakat di Pompeii adalah disebabkan oleh letupan gunung berapi, Vesuvius. Lava dan abu dari muntahan dari gunung berapi yang hebat yang berlaku dua millennium yang lepas telah memerangkap penduduk di Bandar tersebut. Mereka mati terperangkap ketika sedang menjalankan urusan harian mereka dan kekal begitu hingga sekarang. Seolah-olah masa telah dibekukan!

Bencana ini terjadi bukanlah tanpa sebarang sebab. Rekod-rekod sejarah menunjukkan bahawa Pompeii telah menjadi pusat memuaskan hawa nafsu dan perbuatan yang melampaui batas kemanusiaan. Bandar ini juga telah menjadi sarang pelacuran sehingga tidak dapat ditentukan jumlah rumah-rumah pelacuran yang ada. Masyarakat mereka mengikuti tradisi yang berasal daripada kepercayaan Mithra yang mengatakan bahawa alat-alat kelamin dan perlakuan persetubuhan tidak sepatutnya terlindung tetapi mestilah dilakukan di tempat yang terbuka.

Tetapi, lava dari Vesuvius telah memusnahkan mereka dan memadamkannya dari peta dalam sekelip mata. Tidak ada seorangpun yang selamat. Seolah-olah mereka tidak sedar bencana alam yang hebat berlaku. Banyak pasangan yang melakukan aktiviti seksual ditemui menjadi batu. Pasangan-pasangan sejenis bahkan pasangan kanak-kanak lelaki dan perempuan turut membeku. Wajah-wajah yang membatu daripada sebahagian mereka jelas kelihatan menahan kesakitan yang sangat.

Di sebalik semua ini, Pompeii tidak mengalami banyak perubahan. Di daerah Naples, kegiatan-kegiatan untuk melepaskan hawa nafsu masih berterusan sebagaimana keadaannya di Pompeii. Kepulauan Capri kini menjadi pusat bagi homoseksual dan berbogel, syurga bagi homoseksual. (Sumber : Kaum-kaum yang Pupus, Saba Islamic Media 2010).

Kini, bukan hanya di kepulauan Capri atau Itali, bahkan di serata dunia keruntuhan moral dan akhlak telah melanda. Manusia yang hidup tanpa agama telah hilang pegangan, menghalalkan yang haram dan mengharamkan yang halal.

Kita sebagai umat Islam mesti bijak menangani isu ini. Baik di Indonesia mahupun di Malaysia, harus memperkukuh lagi usaha ke arah menentang segala aktiviti yang melampaui ini. Tambahan pula, Pak Obama sebagai orang berpengaruh dunia, yang masih memiliki darah keluarga muslim~walaupun dia non-muslim~ semestinya memikirkan untuk yang kesekian kalinya bagi mempertimbangkan langkah itu. Jika Pak Obama masih sahaja meneruskan langkah untuk menyokong dan memberi bantuan kepada apa jua bentuk homoseksual, maka tunggulah kehancuran dan kebinasaan  yang telah dijanjikan oleh Allah swt!

No comments:

Post a Comment